Vil du have flere kunder?
Få et gratis, månedligt tip til optimering af din hjemmeside leveret direkte i din indbakke.
Få nyttige usability tips her
Vil du have flere kunder?
Få et gratis, månedligt tip til optimering af din hjemmeside leveret direkte i din indbakke.
SEO, som er en forkortelse for Search Engine Optimisation – på dansk søgemaskineoptimering – handler om viden. Viden om hvilke aspekter, der påvirker din hjemmesides placering på Google. Online-Results har enestående indsigt i hvilke aspekter, der er de væsentligste.
Online-Results er dedikeret til SEO på den helt rigtige måde (såkaldt White Hat). Det betyder, at Online-Results arbejder med optimering på en forsvarlig måde, så vores kunder ikke pludselig bandlyses af Google, med dertil katastrofale følger. Dels går Online-Results til opgaven som din SEO partner med størst mulig ansvarlighed, dels gør vi vores yderste for, at du får det størst mulige afkast på din investering i søgemaskinerne.
På baggrund af mange års erfaring med at skaffe kunder topplaceringer på søgemaskiner, har Online-Results team af SEO specialister udarbejdet en lang liste af områder, der skal tjekkes og rettes til for at opnå topresultater. For at sikre, at alle vores kunder får et ensartet og kvalitetssikret produkt, kvitterer den enkelte SEO specialist for at samtlige punkter er gennemgået og rettet til. Dermed sikres det, at alle kunder får mest muligt for pengene.
Søgemaskineoptimering er oftest en yderst rentabel investering for virksomheder. Rentabiliteten eller afkastet af investeringen bliver ofte mangedoblet ved at finde de rigtige ord. Online-Results har kompetencerne til og erfaringen med at finde de helt rigtige søgeord til vores kunder, og som en del af din SEO løsning hjælper vi også gerne dig med at finde de helt rigtige søgeord.
Godt indhold på din hjemmeside er afgørende for at opnå gode placeringer. Vi har samlet nogle af Danmarks bedste tekstforfattere med speciale i at skrive til nettet. Når vi løser en opgave, er det dygtige og kompetente tekstforfattere, der skriver teksterne til din hjemmeside.
At din side er kodet rigtigt, er alfa og omega for at opnå topplaceringer. Online-Results har et af markedets bedste teams af programmører med søgemaskineoptimering som speciale. Vores programmører gennemgår din side og retter den til, i det omfang det er muligt og skønnes nødvendigt, for at skaffe dig topplaceringer.
Vores hold af specialister gennemgår din hjemmesides struktur og navigation for at sikre, at de sider som skal kunne findes, også bliver fundet af søgemaskinerne.
Online-Results har samlet et stærkt hold bestående af en lang række af de mest erfarne og succesfulde online specialister i Danmark. Kort sagt har vi samlet dem, der ved, hvordan man kommer til tops på Google.
Vi har stor respekt for vores kunders forretning og ved, at SEO skal give et godt afkast for vores kunder. Vi gør derfor altid vores yderste for at sikre, at SEO bliver en god investering for vores kunder. Kontakt os for at høre mere om, hvorfor søgemaskineoptimering er en god investering.
Vi sammensætter den helt rigtige løsning til dig – uanset om du repræsenterer en af landets største virksomheder eller driver en mindre virksomhed. Kort sagt har vi en løsning, som passer til netop din virksomhed, din strategi og dit budget – kontakt os i dag på telefon 82 823 470.
“
Vi er i en branche, hvor der er hård konkurrence om kunderne. Med de resultater Online-Results har leveret med vores hjemmeside og ikke mindst de gode SEO resultater fortjener de 5 stjerner
Jacob Madsen
Ejer, Nordjysk Anlæg
SEO foregår aldrig i et lukket rum – det er en konkurrence mellem alle de virksomheder, der er i din branche. Online-Results arbejder konstant på at finde konkurrencefordele for vores kunder uden at overtræde Googles retningslinjer for webmastere.
Din konsulent følger løbende udviklingen i dine organiske placeringer, da vi ved, at det kan være katastrofalt, hvis en virksomheds trafik pludselig falder drastisk. Vi overvåger dine placeringer, så vi kan udnytte positive tendenser og øjeblikkeligt reagere ved en negativ udvikling.
Online-Results er dedikeret til best practice online markedsføring. Vi gør en dyd ud af at forstå, hvad der skal til, for at vores kunder får succes. Vi har gennem holdets meget store erfaring med søgemaskiner forsøgt at ramme det perfekte punkt, hvor rentabiliteten er størst målt i forhold til arbejdsindsats.
Ifølge Google selv er der over 200 faktorer, som påvirker en sides placering på Google. Ifølge Search Engine Land drejer det sig nærmere om 200 kategorier og op til 10.000 elementer. Vi ved, hvilke faktorer, der er de væsentligste. Vi tjekker de tekniske faktorer og kommer med anbefalinger til forbedringer, der kan øge dine placeringer.
“
Jeg har med stor tilfredshed brugt Online-Results til både SEO, Google Ads og hjemmeside. De yder altid en meget kompetent og professionel rådgivning, hvilket har skabt markante resultater.
Thomas Wetche
Direktør, Begravelsesforretningen Vahl & Wetche
Vi er et stærkt team af specialister i SEO og digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside – og sørger for at trafikken bliver til kunder.
Succesfuld, og dermed også rentabel SEO, handler ikke bare om at ligge i toppen på søgemaskinerne. Det handler også om at være det resultat, der får flest klik. Derfor er det vigtigt, at sidens title tag og meta beskrivelse er optimeret både i forhold til at få de højest mulige placeringer, men også i forhold til at invitere potentielle kunder til at klikke på dem. Online-Results superdygtige tekstforfattere skriver de såkaldte snippet tekster, så den højest mulige klikrate opnås (CTR).
Hvis indholdet på din side går igen flere forskellige steder, kan det skabe meget alvorlige problemer i forhold til at få din side til tops. Det kaldes duplicate content – identisk indhold. Disse problemer kan være på selve siden, men det kan også bestå i, at dine tekster er kopieret andre steder på nettet. Online-Results tjekker din side onsite såvel som offsite, og hvis der er problemer med duplicate content, finder vi en løsning.
Et af de væsentlige parametre for at Google kan forstå indholdet på din hjemmeside og relevansen af dette, er at se hvorledes og i hvilke sammenhænge, din virksomhed omtales på nettet. Når Online-Results arbejder med optimering, arbejder vi også på, at der offsite skabes et tydeligt omrids af hvad jeres virksomhed står for, hvilke kompetencer den har samt et stærkt omdømme for virksomheden.
Det er meget vigtigt, at der vedvarende arbejdes med offsite SEO. Derfor arbejder Online-Results også kontinuerligt på at styrke din virksomheds omdømme på nettet.
Online-Results tilbyder resultatorienterede SEO pakker, som passer perfekt til langt de fleste virksomheder. Vi har også mulighed for at skræddersy løsninger, så de matcher enhver virksomheds behov for arbejdsindsats, garantier, indsigt, læring m.m. Kontakt os i dag, og få et stærkt tilbud på en løsning til din virksomhed.
Online-Results anerkender, at behovet for rapportering om vores SEO arbejde er individuelt. Derfor kan vi tilpasse samarbejdet, så du modtager netop den form for rapportering, du ønsker. Udgangspunktet for alle vores samarbejdsmodeller er en rapport, der beskriver placeringerne på dine nøgleord ved samarbejdets start, og som efterfølgende månedligt fortæller, hvor dine nøgleord nu er placeret. Derudover sætter vi Google Analytics op med målsporing , Google Search Console m.m., så der skabes det bedst tænkelige udgangspunkt for at evaluere samarbejdet og værdien af dette.
Online-Results har hjulpet en lang række danske eksportvirksomheder med at blive synlige i udlandet. Vi har bl.a. hjulpet en lang række virksomheder med at opnå synlighed i Norge, Sverige og Tyskland, og vi har gode erfaringer med at få kunder til tops i USA, England, Spanien, Schweiz og Østrig. Vores stærke forståelse for hvad der skal til for at ligge øverst på søgemaskinerne, giver os de rigtige forudsætninger til at hjælpe dig til tops, også uden for Danmark. Kontakt os for et stærkt tilbud på international SEO.
Langt over 200 faktorer er afgørende for dine placeringer på Google. En af årsagerne til Online-Results store succes består af, at vores dygtige team af specialister har en enestående indsigt i, hvilke faktorer det bedst kan betale sig at optimere på, så vores indsats bliver så rentabel som muligt for vores kunder. Med andre ord handler SEO i den grad om at skabe den perfekte balance mellem arbejdsindsats og udbytte. Vi kan derfor tilbyde resultatskabende SEO til priser, hvor alle kan være med.
Vi ser søgeoptimering som on-going business. Dette skyldes bl.a., at SEO altid handler om at stå bedre end konkurrenterne – og da det er meget sandsynligt, at de fleste af disse også arbejder proaktivt med SEO, er det nødvendigt kontinuerligt at arbejde med online optimering for at vinde terræn. Derfor mener vi, at det er mest fair at tilbyde SEO som en abonnementsydelse.
Hos Online-Results tilbyder vi vores kunder at betale for vores SEO ydelser i månedlige rater. Dermed er forholdene optimale i forhold til, at dine omkostninger følger afkastet af din investering.
“
Vores viden er opdateret, vi navigerer lynhurtigt i et marked, hvor den bedste løsning i går – er en anden i dag, og vi stræber altid efter at skabe de bedste resultater til kunden.
Maria-Louise
Project Manager
Da Google er den suverænt mest benyttede søgemaskine i Danmark, er det primært den søgemaskine, vi optimerer til, når vi laver SEO. Men der er en lang række faktorer, som er ens i forhold til de andre søgemaskiner i Danmark. En side, som er optimeret og ligger godt på Google, vil ofte også have pæne resultater på fx Bing.
Ønsker du at høre mere om, hvordan vi arbejder med organisk søgemaskineoptimering, eller vil du have et tilbud, sidder vi klar til at hjælpe – ring til os for en god pris på SEO eller få svar på dine spørgsmål på telefon 82 823 470.
Umiddelbart er SEO og usability to vidt forskellige ting. Søgemaskineoptimering handler om at tiltrække brugerne til din side ved at sikre, at den dukker op ved relevante søgninger, mens usability handler om brugernes adfærd på din side – med det primære formål at øge konverteringsraten. Men begge dele skal være i orden, hvis din side skal have succes. Med god søgemaskineoptimering og dårlig brugervenlighed får du masser af trafik, men kun få kunder. Og dårlig eller ingen optimering begrænser trafikken til siden – og så er det sådan set ligegyldigt, hvor god brugervenligheden er.
Igennem årene har Online-Results opbygget en omfattende erfaring med og viden om best practice for usability. God usability gennemsyrer de hjemmesider, vi bygger, og vi kommer også gerne med forslag til optimering af brugervenligheden på din eksisterende side.
God usability er en nødvendighed, for hvis din hjemmeside ikke er nem at bruge, mister du potentielle kunder og omsætning. Er det enkelt at navigere på din hjemmeside? Er det nemt at se, hvad din virksomhed laver, og hvilke produkter eller services du tilbyder? Kan brugerne finde den information de søger, eller de produkter de gerne vil købe? Hvis ikke, forlader brugerne ganske enkelt siden. Der er rigeligt med andre hjemmesider, og du har kun ganske kort tid til at overbevise brugerne om, at de kan finde det, de søger, hos dig. Det sikrer du med god usability.
Vores team af specialister har en enestående viden om, hvordan du kommer til at ligge øverst i søgeresultaterne. Få en uforpligtende snak om, hvordan du øger din omsætning med SEO.
Google’s primære formål er at skabe en god oplevelse for deres brugere, og det er afgørende at holde sig dette for øje. Google holder af mange gode grunde deres algoritme skjult, men de skriver meget eksplicit, at usability er en del af algoritmen.
En lang række korrelationsstudier bekræfter denne sammenhæng.
Bounce Rate er den andel af besøgende, der lander på en side og forlader den uden at klikke sig videre. Dermed er Bounce Rate en vigtig faktor for at forstå, om brugerne finder siden relevant for det, de søger efter.
Også på dette område viser en lang række korrelationsstudier en klar sammenhæng mellem en sides Bounce rate og placeringer på Google. Se fx denne artikel fra moz.com.
Når man kigger på Bounce Rate, skal man dog huske på, at i de tilfælde, hvor de besøgende finder præcis det, de leder efter, har de ikke behov for at klikke sig videre – tænk fx på et opslag i Wikipedia. Derfor giver det ikke mening udelukkende at kigge på Bounce Rate, og der er dermed heller ingen grund til at tro, at Google kun fortolker usability som en lav Bounce Rate. Man bør også kigge på en faktor som den gennemsnitlige besøgstid.
Den gennemsnitlige besøgstid på siden er en anden metode til at måle, hvor interessant den pågældende side er for den besøgende. Igen viser korrelationsstudier en klar sammenhæng mellem den gennemsnitlige besøgstid og rangering på Google.
Opsummerende siger Google selv, at analyser viser, at det er væsentligt at arbejde med brugervenlighed, hvis man ønsker topplaceringer på Google.
Hos Online-Results tror vi på, at dette aspekts betydning for gode SEO resultater bliver stadigt vigtigere. Vi har siden virksomhedens start i 2010 arbejdet målrettet på at blive blandt de bedste til konverteringsoptimering og web-usability. Vores utrættelige insisteren på, at besøgende skal blive til kunder, kommer således i flerfold vores mange SEO kunder til gode nu.
Kontakt os uforpligtende og hør mere om konverterende hjemmesider på telefon 82 823 470.
“
Jeg stoler 100 % på Online-Results. Gennem vores godt 5-årige samarbejde, har de rykket vores forretning gennem en stærk online marketingstrategi. Vi forbedrer konstant vores brand awareness, styrker synligheden på søgemaskiner og øger trafikken til hjemmesiden. Resultatet er gode kundeleads, som vi forvandler til nye faste kunder.
Katja Knudsen
Project Manager, Svea Finans
Er din side langsom, påvirker det dine placeringer på Google. Google har meldt klart ud, at hastigheden på dit website er et af de områder, der indgår i deres algoritme. Google annoncerede i januar 2018, at de i juli samme år ville implementere den såkaldte “speed update“.
Online-Results oplevelse er også, at hastighedsoptimering er en af de faktorer, der typisk giver hurtige resultater i form af bedre placeringer.
Du kan teste din hjemmesides hastighed med Googles eget redskab her: https://testmysite.withgoogle.com/intl/da-dk
Udover at der en klar sammenhæng mellem dine placeringer på Google og din sides loadtid, påvirker det også værdien af trafikken. Kort sagt giver en hurtig hjemmeside større sandsynlighed for, at dine besøgende bliver på din side og ender som kunder. Dermed øger hastigheden værdien af din trafik og din SEO.
Hos Online-Results har vi i flere år arbejdet målrettet på at blive blandt de bedste til hastighedsoptimering, og vi bygger i dag nogle af markedets absolut hurtigste hjemmesider. Selvom du ikke har en hjemmeside hos Online-Results, tilbyder vi også vores unikke kompetencer og knowhow inden for hastighedsoptimering til vores SEO kunder.
Din hjemmesides page speed har aldrig haft større betydning for dine placeringer på Google – du er meget velkommen til at kontakte os på telefon 82 823 470 for ganske uforpligtende at høre, hvordan vi kan hjælpe dig.
Google har længe lagt mere og mere vægt på HTTPS som en af de faktorer, der påvirker hjemmesiders placering på Google.
Og allerede i 2015 kunne Searchmetrics påvise en klar sammenhæng mellem HTTPS og side 1 placeringer. I starten af 2017 kom udmeldingen så fra Google om, at hjemmesider, der ikke benytter en HTTPS løsning, vil blive markeret som ’ikke sikker’ i søgeresultaterne.
Det har således potentielt store konsekvenser for din forretning, hvis du ikke benytter HTTPS, da du risikerer både ringere placeringer samt at kunderne vælger en konkurrent med en sikker løsning.
En hjemmeside kan benytte en HTTP eller en HTTPS løsning. HTTP og HTTPS er såkaldte protokoller – et sæt regler, der definerer, hvordan der udveksles data mellem serveren og din hjemmeside. HTTPS løsningen krypterer de data, der udveksles mellem serveren og din hjemmeside. Dermed forhindres hackere i at få adgang til de data, der kommer fra webserveren til brugeren af din side. HTTPS forhindrer derfor de såkaldte ’man in the middle’ angreb.
5 gode grunde til at benytte HTTPS:
Du undgår at miste trafik til hjemmesiden på grund af Googles markering af, at den ikke er sikker
Du sender et seriøst signal til dine kunder om, at du tager deres sikkerhed alvorligt
Du undgår at miste værdifulde placeringer på søgemaskinerne til de konkurrenter, som allerede har skiftet til HTTPS
Du opnår potentielt bedre placeringer på søgemaskinerne ved at følge HTTPS standarden
Google kommer sjældent med udtalelser om forhold, der styrker placeringer – når de gør, gør man klogt i at lytte.
På baggrund af ovenstående anbefaler vi altid vores kunder at vælge en HTTPS løsning, og vi står selvfølgelig klar til at hjælpe dig med at overgå fra HTTP til HTTPS. Alle hjemmesider bygget af Online-Results benytter naturligvis også HTTPS som standard.
“
I would love to make HTTPS part of the ranking algorithm
Matt Cutts
Head of Search Spam Google, marts 2014, Google
Vores team af specialister har en enestående viden om, hvordan du kommer til at ligge øverst i søgeresultaterne. Få en uforpligtende snak om, hvordan du øger din omsætning med SEO
Du er formentlig stødt på betegnelsen SEO, og du har sikkert også hørt, at det er vigtigt at have en SEO strategi, hvis man vil have succes online. Men hvad betyder SEO egentlig?
SEO er en forkortelse for search engine optimization (søgemaskineoptimering). Det er betegnelsen for den proces, hvor man foretager ændringer i sin hjemmesides design og indhold for at hjælpe den til at blive vist i søgemaskinerne. Ved at optimere din hjemmeside i forhold til SEO, kan du med andre ord øge din sides synlighed i de organiske (ikke betalte) resultater på eksempelvis Google.
Her er en meget kort skitsering: søgemaskiner som Google og Bing scanner din side og leder i design og indhold efter elementer, der kan hjælpe dem til at fastslå, hvilket indhold, der er på siden, og hvor brugervenlig siden er. Denne proces kalder vi crawling.
Når du har SEO optimeret din side, bliver det langt nemmere for søgemaskinerne at forstå og indeksere dit indhold. Jo bedre din side ser ud, desto mere sandsynligt er det altså, at din hjemmeside bliver vist, når folk søger på ord, der er relevante for din vare eller den service, du tilbyder.
I dag taler vi i stigende grad til Google. Særligt smart watches, internet i biler, smart højttalere og smart phones driver denne udvikling med eksplosiv hast. Det forventes, at 30 % af al web browsing i 2020 vil foregå uden skærm (Kilde: Forbes)
De seneste undersøgelser viser, at næsten 50 % af alle søgninger allerede udføres med tale. Derudover er teknologien nu så præcis, at fejlraten på stemmebaserede søgninger er helt nede på 5,1 %.
Voice baserede søgninger bliver ofte stillet som spørgsmål: hvor, hvordan, hvem, hvorfor, hvornår. Derudover benyttes der ofte meget længere søgefraser. Man kan derfor med fordel tilføje længere og mere voice venlige keywords til det eksisterende arbejde med søgeord, søgetermer og søgefraser.
Du er altid velkommen til at kontakte os, helt uforpligtende, for en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med optimering i forhold til voice søgninger – ring på telefon 82 823 470.
De væsentligste faktorer, når man søgemaskineoptimerer i forhold til stemmebaserede søgninger er:
Hastighed: Sidens loadtid ser ud til at være ekstremt afgørende for voice search
Teksten på siden: Korte præcise tekster, i et nemt forståeligt sprog, der svarer på spørgsmålet i søgningen
Featured Snippets: På dansk kaldes de fremhævede uddrag, og de ser ud til ofte at være de resultater Google vælger, når der foretages en stemmebaseret søgning
HTTPS: Meget tyder på, at Google forfordeler sider med HTTPS
Structured data: Det er en god ide at hjælpe Google via markups.
Links: Links er som altid et af Googles pejlepunkter, når det kommer til at forstå vigtigheden af en side
Søgemaskineoptimering – også kaldet SEO – er ofte en af de mest rentable investeringer, man som virksomhed kan gøre (Kilde: Forbes 2014).
Vi har her på siden samlet en lang række af de gode grunde, der er til at investere i søgemaskineoptimering, men samtidigt har vi forsøgt at give en så indgående forståelse som muligt i, hvad det er for en investering, man foretager, når man investerer i søgemaskineoptimering.
Foretrækker du en mundtlig gennemgang, kan vi på det varmeste anbefale at kontakte en af vores rådgivere for en opsummering af de fordele, ulemper og forskellige aspekter, der er ved søgemaskineoptimering. Du træffer vores rådgivere på telefon
Søgemaskineoptimering er en af de bedste markedsføringsmetoder, der findes til at skaffe kunder. Det er et grundlæggende forhold, at søger man på fx ”advokat Århus”, så er det fordi man leder efter en lokal advokat i området i og omkring Århus, søger man på ”robotstøvsuger”, er det fordi man leder efter en robotstøvsuger. Der findes ikke noget andet medie, hvor du er så tæt på potentielle kunder.
Søgemaskineoptimering handler om at sørge for, at potentielle kunder havner på netop DIN hjemmeside, når de søger efter produkter og kompetencer, som DIN virksomhed tilbyder.
Søgemaskineoptimering handler om at få dine søgeord på side 1. I gennemsnit klikker 71,33 % af brugerne på et resultat på side 1, mens 5,59 % finder et resultat på side 2-3. Lykkes det for din virksomhed at komme på side 1 på kernekompetencerne eller dine produkter, vil du vinde anseelige markedsandele.
Hele 75 % finder deres resultat blandt de første 5 søgeresultater.
Lykkes det gennem søgemaskineoptimering at løfte placeringerne på specifikke nøgleord, vil et løft på blot en enkelt placering ofte kunne ses direkte i ordrebogen, og dermed også på bundlinjen i din virksomhed.
Vores team af specialister har en enestående viden om, hvordan du kommer til at ligge øverst i søgeresultaterne. Få en uforpligtende snak om, hvordan du øger din omsætning med SEO.
Som tommelfingerregel har vi altid sagt, at 2/3 klikker på de naturlige resultater, og at 1/3 klikker på Google Ads kampagnerne. Imidlertid viser større undersøgelser ofte en endnu højere rate til fordel for de organiske resultater. 76 % af de klik, der er på en søgemaskine, er på de organiske resultater, altså dem som man optimerer i forhold til via søgemaskineoptimering (kilde: Moz).
86 % af brugerne på nettet svarer, at de har større tillid til de organiske resultater end annoncerne.
Virksomhederne investerer som udgangspunkt 89 % af deres budget i betalte søgninger, og altså kun 11 % i søgemaskineoptimering (kilde: Hubspot).
Det korte svar er, at man skal fokusere på Google Ads, hvis det er en god investering og på SEO, hvis det er det, der vil give et godt afkast. Således skal man altså sætte sine penge der, hvor afkastet er størst.
I de fleste tilfælde er det en god investering at være begge steder. De fleste undersøgelser viser, at der ikke er kannibalisme mellem de organiske resultater og annoncerne. Tværtimod tyder de fleste studier på, at der er en positiv synergi i den forstand, at potentielle kunder foretrækker resultater, hvor de kan finde den pågældende virksomhed i toppen på de organiske resultater såvel som i toppen med Google Ads eller Bing Ads.
Det er både en af styrkerne ved søgemaskineoptimering, men også noget, det er vigtigt at være opmærksom på, når man investerer i søgemaskineoptimering. God søgemaskineoptimering tager tid, dermed vil afkastkurven være proportionelt stigende over tid. Således skal søgemaskineoptimering ses som en langsigtet investering. Har man behov for en investering med hurtigt afkast, bør man i stedet købe sig til topplaceringer via kampagner oprettet med Google Ads eller Bing Ads.
“
Vores største styrke inden for SEO er, at holdet kan dække alle aspekter – både komplekse tekniske problemstillinger, hastigheds- og usabilityissues, relevant og optimeret indhold samt linkprofiler.
Rasmus
Lead SEO Specialist
Overvejer du om søgemaskineoptimering er det rigtige for din virksomhed, så sidder vi klar til at drøfte de muligheder, der findes for netop din virksomhed.
Som sagt er det mest korrekt at betragte søgemaskineoptimering som en langsigtet investering. Et standard svar vil være 3-6 måneder, men når det er sagt, så har vi også set eksempler på, at sider har topplaceringer efter blot 5-6 dage. Vi har dog også set eksempler på sider, som først for alvor performer efter 24 måneder, og vi har set enkelte eksempler på, at siderne aldrig kommer til at performe tilfredsstillende til trods for, at alle sejl er sat for at få siden til tops og hjælpe vores kundes investering hjem. Derfor er det også mest korrekt at betragte søgemaskineoptimering som en risikobetonet investering. Ønsker man en sikker investering, skal man vælge betalt annoncering i stedet, fx Google Ads.
Når man investerer i søgemaskineoptimering, er det vigtigt at være opmærksom på, at det er en investering, som aldrig stopper. Søgemaskineoptimering er en uendelig proces. Således vil der hele tiden være konkurrerende virksomheder, som prøver at få dine attraktive placeringer, og derfor vil der hele tiden være behov for at gøre det bedre end dem.
Søgemaskineoptimering er en investering i optimering af noget, som du selv ejer. Din hjemmeside og dit domæne tilhører dig, og når du investerer i SEO, tilhører forbedringerne på din side også dig. Når du investerer i Google Ads eller lignende, sker der derimod ingen værdiforøgelse af din ejendom.
Når folk finder din virksomhed på side 1, vil de fleste ubevidst tillægge denne virksomhed højere troværdighed. Google fortæller brugerne, at denne virksomhed er vigtig inden for denne branche eller den eller disse produkter – og så må der være noget om det. Gode placeringer vil få din virksomhed til at fremstå mere troværdig og som et stærkere brand. Jo flere søgeord, hvor dine kunder finder dig på side 1, desto mere vil du fremstå som et stærkt brand.
I en stor international undersøgelse svarer 89 % BTB beslutningstagere, at de finder nye leverandører på nettet. Det er en udbredt misforståelse, at der i BTB segmentet er en stærk præference for én leverandør fra starten. 71 % svarer, at de starter søgningen efter en ny leverandør ved at søge på produktet eller ydelsen, og at de søger på nettet. Det er derfor essentielt som virksomhed i BTB markedet at have gode placeringer på såvel brandrelaterede søgninger som på produktniveau.
Hos Online-Results benytter vi os af en lang række programmer for sikre vores kunder den bedst tænkelige kvalitet i vores SEO arbejde. I vores optik er brugen af den rigtige software et afgørende element for at kunne levere enestående resultater på Google.
AccuRanker
Ahrefs
Adobe
Browserstack
Link Assistant
Majestic
Microsoft
MOZ
Raven Tools
Screaming Frog
SEMrush
StoryBase
WebSite Auditor
Bing Webmaster Tools
Google Analytics
Google Data Studio
Google KeyWord Planner
Google Search Console
Google Search Location Changer
Google Suggest
Google Tag Manager
IIS Search Engine Optimization Toolkit
Kombinator
Pingdom
Redirect Path
UberSuggest
Endeligt bruger vi en række programmer og systemer, vi selv har udviklet.
Hos Online-Results benytter vi AccuRanker til at dokumentere udviklingen i dine SEO resultater. En gang om måneden modtager du en rapport, som viser udviklingen i dine søgeords placeringer siden samarbejdets opstart. Men ønsker du en anden form for rapportering af dine søgeords udvikling, kan vi naturligvis skræddersy rapporten til dine behov og ønsker.
Det korte svar er nej. I dag er resultaterne individuelle og handler om, hvilken enhed du søger fra, hvor du er placeret, når du søger, hvad du tidligere har søgt efter – og listen fortsætter. Med AccuRanker har vi mulighed for at give dig indsigt i, hvordan din virksomhed er placeret på Google, når dine kunder søger fra en mobiltelefon eller fra desktop, samt hvordan det ser ud, når dine kunder er placeret i Stockholm eller København, Odense eller Aalborg
AccuRanker er et stærkt værktøj, fordi det efter vores mening er det program, der giver de mest præcise resultater, og fordi vi via Accuranker kan lave en søgning og øjeblikkelig få svar på, hvordan et søgeord ligger placeret. Sidst, men ikke mindst, er AccuRanker dansk udviklet software – og det støtter vi jo gerne.
Der findes en lang række værktøjer, der er nødvendige for optimal SEO. Hos Online-Results benytter vi mange forskellige SEO værktøjer – dels fordi de forskellige værktøjer har hver deres styrke i forhold til forskellige elementer i SEO arbejdet – dels fordi det er vores klare erfaring, at nogle tools i perioder er stærke, men hurtigt kan overhales af andre tools. Ved hele tiden at arbejde med flere redskaber til den samme opgave sikrer vi, at vi benytter de bedst tænkelige værktøjer for vores kunder. Ahrefs er bl.a. et fantastisk redskab til linkanalyse
Ahrefs er et super redskab til at analysere konkurrenters backlink profil. En sådan analyse bidrager dels til at give en uvurderlig indsigt i, hvor meget der skal til, for at matche konkurrenternes linkprofil. Dels kan en analyse af konkurrenternes linkprofil give ideer til links, som vi kan hjælpe vores kunder med også at gøre sig fortjent til.
Ahrefs giver domænerne en score, og det hjælper os med at finde de links, der har den største værdi for vores kunder, og dermed bruge tiden der, hvor den gør den største forskel.
Endelig giver Ahrefs et overblik over vundne og tabte links, og det er dermed et af de bedste værktøjer til at levere friske data. Dette gør bl.a. Ahref til et uovertruffent værktøj, når man arbejder med strategier for earned links.
Ahrefs er også et godt redskab, når vi starter SEO arbejdet for en ny kunde. Ahrefs giver os et nyttigt overblik over den linkbuilding kunden eller eventuelle tidligere SEO bureauer har udført. SEO har udviklet sig meget gennem de seneste år, og hvis der i perioder har været arbejdet intensivt med acquired links, kan det give en unaturlig linkprofil, som kan have en skadelig indflydelse på en hjemmesides mulighed for at nå til tops på Google.
– Hvilke sider, man har fået links fra
-Omfanget af disse links
– Hvilke typer links, der er til siden
– Om der primært er tale om links, hvor søgeord er indarbejdet i ankerteksten
– Om der primært linkes til undersider, forsiden osv.
Links er en afgørende faktor for at nå helt til tops i Googles søgeresultater. Man kan med fordel skelne mellem to forskellige typer af linkbuilding strategier: earned links og acquired links.
Ordet forklarer lidt sig selv. Earned links er de links, man gør sig fortjent til. Strategier for earned links, handler i bund og grund om at producere indhold, som andre finder så relevant, at de får lyst til at dele det, referere til indholdet som kilde m.v. Hvis en linkprofil skal have effekt, er det afgørende, at man har en naturlig linkprofil. Earned links giver pr. definition altid en naturlig linkprofil og er den form for linkbuilding, der bedst matcher Googles anbefalinger. Google søger altid den gode brugeroplevelse, så når man skaber godt indhold, som folk får lyst til at dele, er man på rette spor. Når man arbejder med en earned link strategi, giver Ahref et godt indblik i, hvilke links, der opstår naturligt og dermed en mulighed for at evaluere og lære.
Acquired links er groft sagt de links, man selv bygger. Visse steder kaldes dette også bare linkbuilding. Det kan enten være ved at købe sig til dem gennem fx annoncering, sponsorater, medlemskab af brancheorganisationer m.v., men dækker også over de links, man bygger ved fx at tilmelde sin side til kataloger, ved at gæsteblogge eller kommentere på indlæg osv. Acquired link strategi kan resultere i en unaturlig linkprofil, og dermed er der med denne form for linkbuilding en risiko for, at google ser linkprofilen som spam.
Hos Online-Results benytter vi Copyscape til at tjekke for duplicate content. Fænomenet duplicate content opstår, når det samme indhold kan tilgås fra mere end én indekseret URL (webadresse). Du har derfor duplicate content, hvis dit indhold findes mere end et sted – det gælder både din egen hjemmeside og andre hjemmesider.
Duplicate content kan oversættes med ’identisk indhold’, ’kopieret indhold’ eller ’duplikeret indhold’ – vi benytter den engelske betegnelse, da det er den mest anvendte.
Hvis det samme indhold ligger flere steder på internettet, kan Google ikke afgøre, hvilken side der er mest relevant at vise, og i værste fald risikerer du, at ingen af siderne bliver vist. Dermed bliver duplicate content et væsentligt problem med tab af placeringer og trafik til følge.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at indholdet ikke behøver at være 100 % identisk for at blive stemplet som duplicate content. Google benytter betegnelsen ’mærkbart lignende’ (appreciably similar). Således kan der også opstå duplicate content, hvis man genbruger tekster, hvor der blot udskiftes enkelte ord.
Googles Panda algoritme opdatering blev første gang lanceret i februar 2011 og havde det formål at belønne sider af høj kvalitet og nedprioritere sider med lav kvalitet. Pandaopdateringen retter bl.a. sin opmærksomhed imod: Duplicate Content, tyndt indhold, content farms, indholdets troværdighed, kildens troværdighed, betalt indhold, stavefejl og grammatik.
I forbindelse med Panda opdateringen vil man støde på diskussioner om, hvorvidt Google tildeler en såkaldt penalty for duplicate content. Pointen er her, at udfordringerne med duplicate content ikke kun rammer det indhold, der er kopieret, men også kan ramme undersider, der ikke er duplikeret. Det vil sige, at duplicate content kan vise sig som mere end blot et isoleret problem for enkelte sider og dermed være et betydeligt problem for hele hjemmesidens muligheder for at opnå topplaceringer på søgemaskinerne. Om forklaringen skyldes en straf, eller at Google ganske enkelt ikke kan gennemskue, hvilken version den skal vise, når der er flere steder med samme indhold, er i og for sig mindre vigtig. Det centrale for os er, at sider med kopieret indhold enten har svært ved at blive vist eller på sigt vil få problemer med at blive vist, hvilket skader hele din side. Derfor kan duplicate content blive et alvorligt problem, også hvis det ikke er det på nuværende tidspunkt.
Duplicate content kan opstå internt på en hjemmeside og ses ofte i forbindelse med:
– Forkert opsætning af www/nonwww
– Forkert opsætning af HTTP/HTTPS
– Brug af mobilversion og desktopversion
– AMP
– Sorteringsfunktioner på shops, variantstyring m.m.
Duplikeret indhold kan også opstå uden for hjemmesiden ved at indholdet bliver scraped, det vil sige genbrugt af andre, eller at man selv har kopieret andres tekster f.eks. produktbeskrivelser fra forhandlere m.m.
Det er altså vigtigt løbende at tjekke en hjemmeside for kopieret indhold og hurtigt få det rettet, hvis man finder det. Copyscape er et uundværligt redskab hos Online-Results når vi undersøger, om andre har kopieret dine tekster på nettet eller om din virksomhed uforvarende er kommet til at kopiere tekster, der er tilgængelige på andre hjemmesider. Er du kunde hos Online-Results, skal du ikke betale for brugen af Copyscape, da den selvfølgelig er inkluderet i vores aftaler.
Når du er SEO kunde hos Online-Results sætter vi Google Data Studio op til dig – og skaber et cockpit, hvor du nemt og hurtigt kan danne dig et overblik over udviklingen i din online markedsføring.
Google Data Studio er et gratis værktøj fra Google, som gør det nemt at få overblik over din online markedsføring. Google Data Studio giver en masse muligheder for at visualisere data med grafer, diagrammer osv. Samtidig er det nemt og intuitivt at bruge og giver dig mulighed for hurtigt at hente opdaterede tal og se udviklingen for din online markedsføring lige præcis, når det passer dig!
Når man arbejder med SEO, er der tre vigtige parametre for at måle succes:
1. Udviklingen i placeringen på centrale søgeord
2. Udviklingen i den organiske trafik til siden
3. Antallet af henvendelser
Som tidligere beskrevet benytter vi AccuRanker til at dokumentere udviklingen i søgeordenes placering. Placeringerne er det mest oplagte i forhold til at evaluere, om en SEO indsats er lykkedes eller ej. Dette giver dog aldrig et 100 % retvisende billede af resultaterne. Dels varierer søgeresultaterne i forhold til ens fysiske placering og hvilken enhed man søger fra, dels kan det variere meget, hvor mange der trykker sig ind på søgeresultatet (CTR (Click Through Rate)). Det vil sige, selvom man har opnået gode placeringer, er det ikke sikkert, teksten appellerer til brugeren.
Endelig findes der ikke præcise data for, hvor meget der søges på de forskellige søgeord, hvorfor man i princippet kan glæde sig over høje placeringer, som reelt set ikke skaber trafik. Kort sagt giver en måling af søgeordenes placering ikke nødvendigvis indblik i, hvor effektiv SEO indsatsen er.
Det er helt oplagt at evaluere effekten af søgemaskineoptimering ud fra udviklingen i den organiske trafik. Ofte vil et veltilrettelagt forløb med fokus på long tail og LSI keywords skabe søgeord og kombinationer, som vil være umulige at fange med AccuRanker, men som i den grad bidrager til indsatsens ROI. Derfor giver det al mulig mening at bruge udviklingen i den organiske trafik som et af evalueringsmålene – og især på dette område give Google Data Studio et godt overblik. Udviklingen i den organiske trafik kan dog ikke stå alene. For det første påvirkes den organiske trafik af andre faktorer end SEO arbejdet – et eksempel herpå er fx brug af tv-reklamer. Benyttes tv-reklamer ser vi typisk en stigning i den organiske trafik til siden i perioden. Et andet eksempel er vejrets betydning, hvor en varm og solrig sommer giver andre søgemønstre end en våd og kold sommer.
Der findes en lang række meget værdifulde søgeord og søgefraser, som skaber henvendelser, men som ikke nødvendigvis skaber ret meget trafik til siden. Dette gælder for en lang række niche søgeord, fx vil en god placering med ’erhvervsrengøring Thisted’ med estimerede 10 søgninger pr. måned næppe kunne spores i den organiske trafik. Det ændrer dog ikke på, at en rengøringsvirksomhed der tilbyder erhvervsrengøring i Thisted vil få en del henvendelser, hvis de ligger godt placeret på søgeordet.
I sidste ende er noget af det mest afgørende for SEO indsatsen, hvor mange salg og hvor mange henvendelser SEO arbejdet bidrager til. Det er her man har mulighed for at måle på, at den investering man har lagt hos Online-Results har givet et fornuftigt afkast. Derfor anbefaler vi altid opsætning af e-handelssporing på webshops, opsætning af målsporing i Google Analytics samt brug af Call Tracking.
Salgstal og henvendelser kan imidlertid aldrig stå alene – for det første er der store vanskeligheder med at spore på tværs af enheder, og dermed kan man ikke altid stole på kilderne til øget salg og omsætning. Dertil kan manglende salg og henvendelser skyldes mange andre ting end lige SEO indsatsen. Et oplagt eksempel er en webshop med højere prissætning end konkurrenterne. Dertil kommer, at hjemmesidens loadtid påvirker sidens evne til at konvertere trafik til salg og henvendelser enormt – i det hele taget er brugeroplevelsen afgørende for, at trafik bliver til kunder. Data skal altid evalueres af mennesker – og med sund fornuft.
Dette værktøj tjekker, hvor nemt det er for de besøgende at bruge din hjemmeside på en mobil enhed. I takt med at brugen af smartphones og tablets bliver mere og mere udbredt, spiller mobilvenlighed en stadig større rolle – og hvis din hjemmeside ikke er tilpasset mobile enheder, er der 5 gange større risiko for, at brugerne forlader siden.
Nogle af de elementer, der afgør om din side er mobilvenlig er, om menuen er nem at lokalisere og overskue, skriftstørrelsen er let at læse, links er nemme at klikke på og ramme med fingeren, og at designet er tilpasset små skærme – fx responsivt design, der automatisk tilpasser sig enheden. Online-Results bruger Googles Mobile-Friendly Test til at tjekke, om din side er mobilvenlig.
Mobilvenlighed har i nogle år officielt været en del af Googles algoritme, og i marts 2018 begyndte Google at rulle mobile-first indexing ud for at undgå, at brugerne oplever uoverensstemmelser mellem computer- og mobilversionerne. Når mobile-first indexing aktiveres for din hjemmeside, bruger Google mobilversionen til indeksering og ranking. Det betyder, at dine placeringer på Google kan falde, hvis siden ikke er optimeret til mobil.
En hjemmesides hastighed – hvor længe den er om at loade – har stor betydning for både SEO, brugervenlighed og din bundlinje. En lang loadtid påvirker søgemaskinernes rangering af siden negativt. Googles algoritme kigger blandt andet på følgende faktorer, som alle er relateret til hastighed:
– Gennemsnitlig besøgstid
– Gennemsnitligt antal besøgte sider
– Bouncerate
– Loadtid
– Konverteringsrate
– Pogosticking (når en bruger søger, klikker sig ind på at resultat og lynhurtigt klikker sig tilbage til søgeresultatet)
Med Googles PageSpeed update fra juli 2018, blev betydningen af hastighed yderligere intensiveret. Men det er ikke kun Google og andre søgemaskiner, der straffer langsomme sider. Det gør brugerne også. En undersøgelse fra Google viser, at 53 % vil forlade en side, hvis den er mere end 3 sekunder om at loade. Og for hvert sekund loadtiden øges, stiger risikoen for at brugerne vil forlade siden (bounce):
En undersøgelse fra SOASTA viser, at en forsinkelse i loadtid på mobil på bare ét sekund kan påvirke konverteringsraten med op til 20 %. Hastighed kan også have direkte indflydelse på dine annoncekampagner på fx Google Ads og deres kvalitetsscore. I sidste ende har hastigheden på din side derfor afgørende betydning for dit salg og din bundlinje.
PageSpeed Insights er Googles eget værktøj til at tjekke hjemmesiders hastighed – altså hvor hurtigt en side loader, når man klikker sig ind på den. Det er et meget brugbart værktøj, der ikke kun fortæller, hvor hurtigt siden loader, men også kommer med konkrete forslag til hvordan hastigheden kan forbedres. Værktøjet tildeler din side en score mellem 0 og 100, hvor 90 eller derover indikerer, at siden performer godt. Google PageSpeed Insights tjekker hastigheden for både din desktop version og mobilversion. Du kan teste din egen side her. Online-Results bruger værktøjet til at tjekke vores kunders hjemmesider i forbindelse med SEO og brugervenlighed, og så bruger vi det naturligvis til at tjekke hastigheden på de sider, vi selv bygger. Med vores lynhurtige AMP sider er du garanteret en hjemmeside, der scorer mellem 90 og 100 i testen.
Google Suggest er et glimrende redskab i arbejdet med at finde de helt rigtige søgetermer. Google Suggest er en del af Google’s søgefunktion. Når man taster et søgeord eller en søgefrase, forsøger Googles algoritme at foreslå de bedst matchende søgefraser. De matchende søgefraser vises i boksen under søgefeltet. Her kan man blot klikke på et af de foreslåede søgeord og straks få vist søgeresultatsiden.
De foreslåede søgefraser er baseret på hvad der indtastes i søgefeltet, tidligere relevante søgninger du selv og andre har udført samt populære søgninger. Søgefraserne kan være relateret til mange forskellige populære emner.
Hos Online-Results A/S benytter vi Google Suggest som et vigtigt redskab i vores arbejde med at få identificeret de helt rigtige søgetermer for vores kunder. Vi anser det som yderst relevant, fordi forslagene netop beror på en sammenhæng identificeret af Googles Algoritme og dermed også er et udtryk for søgetermer, der ofte benyttes.
Google Trends er et fantastisk redskab og uundværligt, når vi skal rådgive vores kunder i forbindelse med deres SEO strategi. Redskabet er i det hele taget et stort aktiv, når vi skal rådgive om online strategier og er super relevant, både når det kommer til hjemmesider, Facebook, LinkedIn, Google Ads, Bing Ads og søgemaskineoptimering. Google Trends er et gratis værktøj, hvor du kan se, hvad brugere i hele verden søger på. Kort sagt giver det indsigt i søgetendenser over tid, og vi får dermed mulighed for at rådgive vores kunder til at satse på de helt rigtige produkter, det rigtige indhold og de rigtige søgeord.
Google Trends giver indblik i søgeordenes sæson. Det skaber en mulighed for at planlægge og lægge en strategi i forhold til sæsonudsving, og samtidig hjælper det med at svare på vigtige spørgsmål som:
– Hvornår starter kundernes research?
– Hvornår peaker sæsonen?
– Er der produkter og ydelser, der ikke påvirkes af sæsonudsving?
– Kan vi bidrage med søgeordsvalg og søgeordssammensætninger, der sikrer en mere stabil kundetilgang?
– Hvordan udnytter vi sæsonudsving bedst muligt i forhold til kundens kapacitet og ønsker?
Google Trends er meget vigtig, når man skal evaluere værdien af et søgeord. En ting er placeringen, som vi måler via AccuRanker, men i sidste ende skal succesen ved søgemaskineoptimering måles på øget trafik og øget antal henvendelser. Her er det afgørende, at man forstår udviklingen i søgeinteresse over tid for at undgå at over- eller undervurdere søgeordenes værdi.
En anden stor fordel ved Google Trends er, at værktøjet giver os mulighed for at prioritere vores arbejdsindsats der, hvor vores kunder har den største glæde af den. I de fleste tilfælde vil der være en vis inkubationstid i forhold til resultatet af søgemaskineoptimering. Ønsker en virksomhed fx at være klar til sæsonen for regntøj i efteråret, bør en SEO indsats igangsættes minimum 3 måneder og optimalt 6 måneder før højsæson.
Google Trends giver virksomheder en enestående indsigt i deres forretning og deres kunder. Der, hvor værktøjet virkelig giver et uovertruffent indblik, er i forhold til prioriteringen af søgeord. Samtidig kan værktøjet i visse tilfælde give vores kunder en vink om, hvad de skal satse på i fremtiden. Hvis Google Trends har tilstrækkeligt data, spår værktøjet nemlig også om udviklingen i den kommende tid. Google illustrerer dette med stiplede linjer i fremtidige måneder.
Google Trends er et fantastisk redskab og uundværligt, når vi skal rådgive vores kunder i forbindelse med deres SEO strategi. Redskabet er i det hele taget et stort aktiv, når vi skal rådgive om online strategier og er super relevant, både når det kommer til hjemmesider, Facebook, LinkedIn, Google Ads, Bing Ads og søgemaskineoptimering. Google Trends er et gratis værktøj, hvor du kan se, hvad brugere i hele verden søger på. Kort sagt giver det indsigt i søgetendenser over tid, og vi får dermed mulighed for at rådgive vores kunder til at satse på de helt rigtige produkter, det rigtige indhold og de rigtige søgeord.
Når man arbejder med SEO er det helt afgørende, at man udvælger de søgeord, der vil gøre den største forskel for virksomheden. Vi benytter StoryBase som et af vores redskaber i arbejdet med søgeordsanalyser, når vi identificerer relevante søgeord og søgefraser for dig. Blandt andet får vi en indikation af søgevolumen på forskellige fraser, og kan dermed identificere de mest værdifulde søgeord.
Når vi arbejder med SEO, udvælger vi i samarbejde med dig en række væsentlige søgeord for din virksomhed. Men ofte kan vi skaffe endnu mere trafik til din side ved at indtænke en long tail strategi samtidig. Long tail søgefraser er fraser, der er mere specifikke og længere end mere almindeligt anvendte søgeord. Disse fraser får mindre trafik, men har ofte en højere konverteringsværdi, da de netop er mere specifikke. I arbejdet med long tail strategien er StoryBase et af de redskaber, vi benytter til at finde søgefraser.
Der er for eksempel 720 månedlige søgninger på ’økologisk kød’. StoryBase fortæller os, at der ofte også søges på ’økologisk kød online’, ’økologisk kød Sjælland’, ’økologisk kød til døren Jylland’. Ved at indarbejde ordene ’online’, ’Jylland’ og Sjælland’ samt ’til døren’ i vores arbejde med tekst, tags m.v. vil vi ofte kunne fange disse søgninger samtidig. På den måde sikrer vi, at vores kunder får mest mulig værdi af vores SEO arbejde.
Google Google bliver bedre og bedre til at forstå emner og sammenhænge. For at vurdere hvor centralt indholdet er i forhold til de søgeord, der arbejdes med, kigger Google derfor også efter forskellige signaler for, hvor godt teksten når rundt om et emne. Systemet, Google benytter sig af, kaldes LSI (Latent Semantic Indexing). Kort fortalt er det baseret på brugernes søgemønstre og adfærd, og hvordan brugen af et søgeord er relateret til brugen af andre søgninger. Ved at arbejde med LSI keywords styrker man både long tail strategien, men bidrager altså også til bedre placeringer. Her benytter vi StoryBase til at finde de emner, der er relateret til et givent søgeord.
Der er en klart stigende tendens til, at brugerne stiller spørgsmål til Google, fx “Hvilken mountainbike til begynder?”, “Hvor skal man bo i Firenze” etc. Ofte er disse søgninger relateret til et specifikt søgemønster som køb af mountainbike eller køb af rejse til Firenze. Google forstår disse spørgsmål og forsøger at finde det bedste svar. StoryBase giver os indblik i, hvilke spørgsmål der stilles i relation til dine søgeord, og ved at sikre, at der bliver svaret på disse spørgsmål, kan vi hjælpe din virksomhed til bedre placeringer og mere trafik.