Vil du have flere kunder?
Få et gratis, månedligt tip til optimering af din hjemmeside leveret direkte i din indbakke.
Få nyttige usability tips her
Vil du have flere kunder?
Få et gratis, månedligt tip til optimering af din hjemmeside leveret direkte i din indbakke.
På LinkedIn kan du udvælge en meget præcis og snæver målgruppe baseret på f.eks. jobtitler, arbejdskompetencer og brancher og dermed ramme plet med din markedsføring. I modsætning til fx Facebook, så er brugerne på LinkedIn nemlig meget opmærksomme på at opdatere deres profiler og holde CV’et ajour med deres arbejdssituation.
Det giver derfor annoncører en unik mulighed for at anvende direkte 1:1 sprog til en specifik målgruppe. Og jo mere direkte henvendt budskabet er til modtageren, jo mere interessant opfatter modtageren annoncen.
Det er netop dér, hvor LinkedIn skiller sig særdeles positivt ud fra de øvrige annonceplatforme.
Microsoft opkøbte LinkedIn i 2016, og siden da har det været et erklæret mål at øge antallet af annoncører på platformen. Det betyder, at LinkedIns annonceværktøjer er blevet væsentligt forbedrede, og at der er tilføjet nye muligheder.
LinkedIns annonceværktøjer er derfor i rivende udvikling i disse år. Vi følger udviklingen tæt og anvender kun de nyeste og bedste funktioner, så vi hele tiden kan levere de bedst mulige resultater.
Desuden forstår vi, hvordan værdien og synergieffekten mellem annoncering på LinkedIn og andre annonceplatforme, såsom Facebook og YouTube bedst udnyttes til din fordel.
“
Online-Results har rykket vores virksomhed i form af nye kunder, større omsætning og bedre indtjening. Vi får hver eneste dag et stort antal henvendelser fra husejere, industrivirksomheder, ejendomsadministratorer og offentlige institutioner, hvis interesse er blevet vakt gennem vores stærke online tilstedeværelse.
Mikael Andersen
Indehaver, Aalborg Tagmaling & Facaderenovering
Online-Results er et stærkt hold af specialister i Instagram kampagner og digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside – og sørger for trafikken bliver til kunder.
LinkedIn annoncering henvender sig primært til B2B virksomheder, der ønsker relevante besøgende, leads og salg.
Annoncering på LinkedIn er særligt attraktiv for virksomheder, som har specifikke og snævre målgrupper i kikkerten baseret på f.eks. jobtitler, brancher eller virksomhedsstørrelser. Her er muligheden for at henvende sig direkte til målgruppen unik, da LinkedIns annonceværktøj giver mulighed for fx at udvælge specifikke jobtitler, som herefter kan nævnes direkte i annonceteksten.
LinkedIn er verdens største erhvervsorienterede sociale medie, og knap 45 % af den danske befolkning har en profil. De mest aktive brugere er 25-54 år med en lang erhvervserfaring (+10 år).
Kampagneopsætning på LinkedIn minder på mange måder om Facebook – blot med andre betegnelser. Derudover er det på LinkedIn muligt at lave annoncer for jobopslag. Som nævnt kan du oprette meget specifikke målgrupper baseret på de oplysninger, brugerne har angivet i deres profiler.
Kampagnemålsætningerne på LinkedIn hedder:
Brandkendskab
Webstedsbesøg
Engagement
Video visninger
Leads
Webstedskonverteringer
Jobansøgere
“
LinkedIn er efter min opfattelse et af de vigtigste sociale medier for B2B virksomheder. Der er endnu ikke så mange, der arbejder strategisk med LinkedIn, så derfor er der meget at hente. Jeg synes, det er super spændende at hjælpe vores B2B kunder med at gøre LinkedIn til en aktiv del af deres markedsføringsstrategi.
Charlotte
Digital Project Manager
Hver enkelt målsætning åbner for forskellige annonceformater. Alt efter hvilket annonceformat, der vælges, har du forskellige muligheder for placering af budskabet hos målgruppen:
Billedannoncer vises i nyhedsfeedet
Karruselannoncer vises i nyhedsfeedet
Videoannoncer vises i nyhedsfeedet
Tekstannoncer vises i højresiden eller øverst på LinkedIn
Spotlight-annoncer vises bl.a. i højresiden
Følgeannoncer vises bl.a. i højresiden
Meddelelsesannoncer vises i indbakken*
Samtaleannoncer vises i indbakken*
*Særligt meddelelses- og samtaleannoncerne – også kaldt InMails og Conversation Ads – er unikke for LinkedIn. Her modtager brugerne en sponsoreret besked direkte i indbakken, hvor reklamebarrikaderne ikke er lige så høje, som når brugerne scroller igennem nyhedsfeedet.
Forbrugerombudsmanden vurderer dog, at begge annonceformater er omfattet af spamforbuddet. Derfor har vi i Online-Results valgt ikke at bruge disse annonceformater.
LinkedIn Insight Tag er et lille kodestykke, der kan implementeres på din hjemmeside. Det giver mulighed for at spore konverteringer på hjemmesiden, lave remarketing annoncer til brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside, eller frasortere brugere, du ikke ønsker skal se dine annoncer.
Derudover giver LinkedIn Insight Tag mulighed for at se, hvilke jobtitler, virksomheder, jobfunktioner og brancher dine besøgende på hjemmesiden har, hvis de lander på den via LinkedIn. Det er dog ikke muligt at se personlige karakteristikker, som kan identificere enkelte, navngivne individer.
Tagget giver et meget brugbart indblik i, hvem der udviser interesse for ydelser, produkter og annoncer. Den viden kan bl.a. bruges til at tilpasse annoncer, så de målrettes og taler mere direkte 1:1 til en snæver målgruppe.
Vores erfarne hold af Social Media specialister sikrer dig omkostningseffektive og intelligente annoncekampagner med et højt afkast. Få en uforpligtende snak om, hvordan du får mest ud af din markedsføring på LinkedIn.
Fastbase er et sporingsredskab, der giver dig indsigt i hvilke virksomheder, der besøger din hjemmeside og detaljeret information om virksomhedens branche, størrelse, lokation og kontaktoplysninger.
I kombination med annoncering på LinkedIn kan det være et stærkt redskab i salgsarbejdet. Online-Results hjælper dig gerne med at oprette et abonnement hos Fastbase i forbindelse med din annoncering på LinkedIn.