Vil du have flere kunder?
Få et gratis, månedligt tip til optimering af din hjemmeside leveret direkte i din indbakke.
Få nyttige usability tips her
Vil du have flere kunder?
Få et gratis, månedligt tip til optimering af din hjemmeside leveret direkte i din indbakke.
Det er helt naturligt at inddrage Instagram, hvis du allerede annoncerer på Facebook – eller overvejer annoncering på Facebook. Det kræver faktisk ikke engang en Instagram profil (selvom det anbefales herfra). Facebook har nemlig gjort det nemt at markedsføre på Facebook og Instagram samtidigt – med mange positive synergieffekter.
I Facebooks annonceadministrator kan du til- og fravælge både Instagram og Facebook i din markedsføring. Vælges begge medier fordeler algoritmen automatisk budgettet på de to platforme alt efter hvor der er flest interaktioner med annoncerne. Får annoncerne mest opmærksomhed på Instagram, vil størstedelen af budgettet derfor automatisk blive allokeret her – og omvendt, hvis annoncernes placering på Facebook tiltrækker mest opmærksomhed. Derved bruges budgettet altid optimalt!
Der er derfor ingen risiko ved at inddrage Instagram i sin markedsføring på sociale medier. Faktisk tilvælger vi i Online-Results som udgangspunkt altid Instagram, da det giver algoritmen optimale betingelser for at levere det bedst mulige resultat.
Og i sidste ende er det jo ligegyldigt, om konverteringer stammer fra Facebook eller Instagram – det vigtigste er nemlig, at kampagnen giver konverteringer!
Vi opsætter ikke kampagner på sociale medier for at skaffe dig flest mulige følgere eller eksponeringer. Vi hverver dig flest mulige kunder!
I Online-Results har vi stor erfaring med markedsføring på sociale medier. Erfaring med rod i mange forskelligartede brancher indenfor både B2B og B2C – webshops, håndværkere, oplevelsesøkonomien, byggebranchen, uddannelsesinstitutioner m.fl.
Vores brede erfaring gør, at vi kan guide dig til den rette strategi og kampagnemålsætning fra start – og derved ikke har behov for at bruge dit markedsføringsbudget på ”lige at teste en masse ting” af for at se, hvad der performer bedst. Vi ved, hvad der fungerer, og hvordan vi udnytter det til din fordel.
Den erfaring og viden gør os i stand til at hjælpe og forstå både små virksomheder med et begrænset markedsføringsbudget, hvor der ikke er råd til fejlskud, samt helt tunge aktører med store 6-cifrede månedlige budgetter, hvor omnichannel mekanismerne skal inkorporeres i marketingstrategien.
“
Online-Results leverer god og relevant sparring og tager selv initiativ til kampagnemuligheder. De er reelle at handle med og tænker over vores behov. Samtidig er de særligt dygtige på uddannelsesområdet. De kommer med friske ideer og forslag, også til de kanaler de unge målgrupper primært ser, fx Facebook eller YouTube.
Carina Leth
Kommunikationsmedarbejder, HF & VUC Roskilde
Online-Results er et stærkt hold af specialister i Instagram kampagner og digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside – og sørger for trafikken bliver til kunder.
Siden 2012, hvor Instagram blev opkøbt af Facebook, er antallet af aktive brugere på Instagram fra Danmark steget stødt. Mange forskellige rapporter og opgørelser peger på, at antallet af danskere på Instagram udgør 25-50 % af befolkningen. Et tal som øges hver dag, og som gør Instagram meget attraktivt som medie- og annonceplatform.
Det er hovedsageligt den yngre del af den danske befolkning som til dagligt besøger Instagram. Instagram er derfor en essentiel platform at inddrage i din markedsføring, hvis målgruppen er under 35 år.
Men selvom de ældre generationer i Danmark har Facebook som deres primære sociale medie, ser vi en stadig større og større del af de +35 årige være aktive på Instagram.
Og da Facebook og Instagram i dag er så tæt knyttet sammen og samler brugerdata på tværs af de to sociale platforme, vil du kun opleve fordele ved at inddrage begge sociale medier i din markedsføring, uanset hvilken aldersgruppe din målgruppe tilhører.
Sættes kampagnerne korrekt op, så er Instagram – sammen med Facebook – velegnet til alle virksomheder og brancher. Både B2B og B2C!
Det skyldes, at brugerne på Instagram i dag udgøres af et bredt udsnit af danskere i alle aldre og fra alle landsdele og samfundsklasser. Det giver faktisk slet ikke mening at pege på enkelte brancher eller virksomheder, hvor Instagram er særligt attraktivt til markedsføring – eller direkte uinteressant.
På Instagram finder vi nemlig både brugere, som er ufaglærte, under uddannelse, topdirektører og pensionister. Det er derfor ’blot’ et spørgsmål om at sætte kampagnerne op, så algoritmen får de allerbedste muligheder for at stille sig skarpt på den ønskede målgruppe.
Når det er sagt, så er der selvfølgelig brancher, hvor der med fordel kan indtænkes en bredere online markedsføringsstrategi end blot Instagram og Facebook. Fx ved at inddrage annoncering på LinkedIn og Google Ads til at hverve besøgende på hjemmesiden, hvilket gør det muligt at opbygge en stærk lookalike- og remarketing-målgruppe.
“
Jeg ser det som en fordel i vores bestræbelser på at gøre en daglig forskel for kunderne, at vi er et mindre bureau – ikke for stort, ikke for småt. Det betyder nemlig, at ingen kunder hverken er for små eller for store til at få den nødvendige fokus, der skal til for at skabe succes for dem. Der er tid til at sætte sig grundigt ind i kundens virksomhed og produkter, hvilket gør, at vi altid kan finde den bedste vinkel overfor slutkunden.
Anders
Social & PPC Specialist, Online-results
På Instagram findes de samme kampagnemålsætninger som hos Facebook, hvor det bl.a. er muligt at opbygge brandkendskab, skaffe besøgende til hjemmesiden, hverve leads og øge salget online.
På Instagram er der 3 forskellige placeringer, hvor annoncerne kan ses: Story, blandt almindelige opslag (også kaldet nyhedsfeedet) og i ’udforsk’ funktionen.
Placeringerne udnyttes bedst ved følgende kreative formater:
Story: Lodret fuldskærmsformat (9:16)
Nyhedsfeed: Kvadratisk (1:1) eller lodret (4:5)
Udforsk: Kvadratisk (1:1) eller lodret (4:5)
Det betyder dog ikke, at andre kreative formater ikke kan anvendes på de 3 placeringer på Instagram. Fx kan et vandret format (1,91:1 og 16:9) sagtens placeres på Instagram. De horisontale formater fylder blot mindre på skærmen, hvorfor de øjensynligt vil få mindre opmærksomhed og derved performe dårligere.
Sporingen på Instagram – og herunder opbygningen af en remarketing-målgruppe – er bundet op på samme teknologi, som anvendes på Facebook.
Har du Facebook Pixel installeret på din hjemmeside, vil markedsføring til jeres besøgende også kunne involvere placeringer på Instagram. Således er det muligt via annoncering at nå ud til Instagram-brugere, som har besøgt din hjemmeside indenfor de seneste 180 dage.
Kampagnerne kan målrettes efter lokation, interesser, demografi og adfærd. Lookalike målgrupper gør det muligt at finde nye brugere, der minder om dine eksisterende kunder.
Vores erfarne hold af Social Media specialister sikrer dig omkostningseffektive og intelligente annoncekampagner med et højt afkast. Få en uforpligtende snak om, hvordan du får mest ud af din markedsføring på Instagram.
“
Online-Results er det helt rigtige bureau for os – de er proaktive, let tilgængelige, gode til at lytte og meget servicemindede.
Tue Bjerl Nielsen
Direktør, SmartLearning
Ligeså er det muligt at opbygge både remarketing og lookalike målgrupper baseret på de personer, som har interageret med din Instagram virksomhedsprofil indenfor de seneste 365 dage.
Interaktion med en Instagram virksomhedsprofil omfatter brugere, der har:
Besøgt din virksomhedsprofil
Klikket, liket eller kommenteret en annonce eller et opslag
Gemt en annonce eller et opslag
Sendt en besked til din profil
De omfattende remarketing muligheder gør Instagram til et medie, hvor det er muligt at ramme relevante målgrupper meget præcist – det hjælper vi jer med, så I får mest muligt ud af jeres marketingbudget.
Kontakt os for at høre mere om de mange muligheder for annoncering på Instagram, og hvordan vi kan hjælpe dig i gang!